Nieuwe maand met een nieuw doel

Een nieuwe maand met een nieuw doel. De afgelopen maanden werkte ik naar de halve marathon van Haarlem toe. Deze heb ik met toch wel veel pijn in mijn hart moeten laten schieten voor (vanwege) mijn lichaam. Dan kom je toch weer op zo een moment dat je een besef krijgt dat luisteren naar je lichaam zo ontzettend belangrijk is… Gelukkig treuren we er niet te lang over (om) en is er een nieuwe maand aangebroken. Een nieuwe maand met een nieuw doel.

Het is een doel die ik hopelijk op korte termijn waar ga maken. Het is namelijk niet mogelijk om een lange voorbereiding hier aan vast te knopen, dus het gaat allemaal in rap tempo gebeuren.

Mijn doel

Over rap tempo gesproken, dat is onderdeel van mijn doel. Ik ga namelijk eind oktober een 5KM run doen waar ik mij focus op mijn tempo. Ik wil sneller gaan rennen over een korter parcours. Niet die eindeloze lange trainingen voor een halve marathon (ok, zoveel lange trainingen heb ik niet gedaan, maar toch) … Korte runs, veel tempotrainingen en daar gaan we voor.

25 oktober 2018 doe ik mee aan de Heemstedeloop.

Of ik dit doel wil gaan doortrekken of weer een ander doel ga stellen zie ik dan wel weer. Ik heb een maand om daarover na te gaan denken en die maand ga ik daar ook lekker voor pakken. Voor nu focus op de kortere afstanden en de tempotrainingen. Vanavond ga ik een trainingsschema voor mijzelf schrijven voor de komende vier weken en kan ik van start gaan!

Waarom een doel?

Ik heb gemerkt dat het prettig is om doelen te stellen voor mijzelf. Het zorgt ervoor dat ik in beweging blijf en dat ik een extra zetje heb om toch te gaan trainen en naar buiten te gaan. Een goede drive.

Wanneer je doelen voor jezelf stelt heb je ook een stukje trots wat daarbij komt kijken. Als ik straks, 25 oktober, over die finishlijn ren met het idee ‘YES I DID IT’ geeft dat zo een ongelofelijke kick. Een kick wat ervoor gaat zorgen dat ik weer nieuwe doelen wil stellen en mijzelf weer wil bewijzen aan mijzelf. Een soort spelletje met mijzelf. Het maakt niet uit of het nou 5km, 10km, een halve marathon of een hele marathon is. Niemand anders hoeft daar ook zijn mening over te delen, maar jij mag dan trots zijn! Uiteindelijk doen we het allemaal voor onszelf!

Wat is momenteel jouw doel?

SPANNEND!!!

Dit is de eerste keer dat ik zo een soort training(en) ga doen en mij ga focussen op mijn tempo. Ik ben daarom ook erg benieuwd waar (wat) dit mij gaat brengen. Naast 2-3 keer in de week zelf hard te lopen, heb ik ook een looptraining gericht op tempo en techniek op de atletiekbaan. Ik hoop dat deze combinatie mij hierin verder gaat brengen.

Heb jij al meer ervaring met dit soort trainingen? Of misschien tips voor mij? Die zijn zeker weten van harte welkom!!! Stuur ze dan naar info@liever-fit.nl of in een persoonlijk berichtje op Instagram @lieverfit_delphine. Thanksssss alvast!!!!

 

Lieve groet,

Delphine

 

Reageer op dit artikel

Geef een reactie

  Subscribe  
Abonneren op